niedziela, 31 lipca 2011

Słowo na niedzielę ;)))

Z racji niedzieli postanowiłam podzielić się z Wami dzisiaj przepisem kulinarnym. Jest jeszcze dość wcześnie rano, a więc przed Wami cały dzień na słodkie wypieki :))). Mistrz cukiernictwa pewnie nigdy ze mnie nie będzie, ale szarlotka, o której tu mowa, jest wyjątkowo prosta, szybka i zawsze mi się udaje. Przepis nie jest mojego autorstwa, pochodzi z bloga Innen&Aussen, a że nie każdy włada językiem niemieckim, postanowiłam go tu przełożyć. Do dzieła!

Składniki:

310 g mąki (na ciasto i kruszonkę)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
70 g cukru
1 jajko
110 g margaryny (na ciasto i kruszonkę)
4-5 jabłek (w zależności od wielkości)
2 łyżeczki soku z cytryny
2 opakowania cukru waniliowego
cynamon
100 g rodzynek (opcjonalnie można je przez ok. 1 h moczyć w rumie wraz z sokiem pomarańczowym)

Przygotowanie:

1. 240 g mąki wraz z proszkiem do pieczenia, cukrem, jajkiem i 70 g margaryny zagniatamy na jednolitą masę, formujemy w kulę, następnie zawijamy w folię i wkładamy na ok. 30 min do lodówki (lub zamrażalnika dla szybszego efektu). Im dłużej ciasto posiedzi w zimnie, tym łatwiej będzie je rozwałkowywać.

2. Jabłka obieramy ze skórki, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w cienkie plastry, następnie skrapiamy cytryną, aby nie sczerniały.
 
3. Schłodzone ciasto rozwałkowujemy, umieszczamy w okrągłej, wcześniej wysmarowanej tłuszczem formie, następnie na cieście układamy jabłka, posypujemy je cukrem waniliowym (jedno opakowanie), cynamonem i dodajemy odsączone rodzynki.

4. Z pozostałej mąki, margaryny i cukru waniliowego robimy kruszonkę, którą posypujemy ułożone na blasze jabłka. Ciasto wstawiamy do nagrzanego wcześniej do 180 stopni piekarnika na ok. 45 min. 

Et voila!
Wybaczcie kiepskie zdjęcie, ale ciasto piekłam wczoraj, było gotowe ok. godz. 21, więc światło już fotkom nie sprzyjało, do dzisiaj przetrwał natomiast niewielki kawałek ;))). Szarlotka najlepiej smakuje na ciepło, można ją podawać z lodami waniliowymi lub bitą śmietaną. Niebo w gębie! 

Narobiłam Wam smaka? ;)))

36 komentarzy:

  1. wyglada bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam wczoraj kruche ciasto z truskawkami ;) Szarlotkę mam w planach. Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A tyle co wczoraj wspominałam mamie, że wiele potrafię upiec, ale jakoś boję się podjąć próbę upieczenia szarlotki. Z tym przepisem mi ona niestraszna! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam mniam wygląda mucios apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie ;)
    ja właśnie umieściłam w piekarniku ciasto marchewkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam szarlotkę na ciepło - kiedy mam zły dzień to jeszcze trochę ją polewam bitą śmietaną - i do tego koniecznie kawa z mlekiem :) ale mi smaka narobiłaś! :P

    OdpowiedzUsuń
  7. MARTA, a jak smakuje! ;)

    MS Nobody, kruche z truskawkami też brzmi ciekawie:)

    Viollet, przepis jest naprawdę prostu, nie ma opcji, żeby coś się nie udało;)

    Miętówka, :D

    princetonxgirl, widzę, że wszyscy pieką dzisiaj ciasta:)))

    martynkaczarna, cieszy oko, a jeszcze lepiej brzuszek;)

    Abscynka, szarlotka to chyba moje ulubione ciasto:) uwielbiam jabłka pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie sie prezentuje:-)
    Uwielbiam szarlotke na cieplo:D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie, narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ja dziś mam zamiar dziś upiec murzynka!!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja upiekłam wczoraj Cappucino ! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. super wyglada :D
    Kocham ciasta z jablkami! mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szarlotka moje ulubione ciasto :D trzeba wypróbowac ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  14. wow, winszuję! dla mnie majstersztyk :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że nie mam talentu cukierniczego, bo z chęcią zrobiłabym takie cudo:), ale niestety nawet takie ciasteczka z zakalcem mi wychodzą:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm, wygląda apetycznie. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Hexx, szarlotka na ciepło jest mega! najlepsze ciasto ever!:)

    vixen, taki był zamysł;)

    meryx965, wszystko, co kawowe również uwielbiam:)))

    gusia2205, to zupełnie jak ja:)

    MakeLifeLoveable, zachęcam:)

    joanna, przyznam, że chyba nie ma prostszego ciasta nad to, naprawdę! :)

    Pretty Liar, tu się nie ma gdzie zakalec zrobić, ciasto jest kruche, też się bałam, że mi nie wyjdzie, ale efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też uwielbiam szarlotkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja przedwczoraj upiekłam ciasto jogurtowe z jagodami :) a szarlotka chodzi za mną od dawna ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciepła szarlotka na kruchym spodzie, idealna na dzisiejszą pogodę w Poznaniu... Nie wiem, jak radzisz sobie z kruszonką, ja - zamiast kruszyć - trę ją na tarce do jarzyn, na największych oczkach, równo się wtedy rozkłada. A propos zalinkowanego bloga: może poleciłabyś jakieś fajne, niemieckojęzyczne blogi/ kanały youtubowe? Bo w sumie... kogo o to prosić, jak nie Ciebie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. smakowicie wygląda, od dłuższego czasu szukałam ciekawego przepisu z ciastem kruchym, to wydaje się naprawdę fajne. może na tygodniu się skuszę :) ale trzeba zjeść najpierw tradycyjną szarlotkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. narobiłaś smaka! cudownie wygląda i pewnie smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Sonnaille, coraz więcej wspólnych cech;)

    Fashion, i jest przepyszna, zapewniam!:)

    reniakicia, brzmi rewelacyjnie, podasz przepis?

    Dana, kruszonkę kruszę w palcach, choć faktycznie tarka to niezły pomysł:) niemieckojęzyczne blogi znajdziesz na liście po prawej, w sumie regularnie czytam tylko Innen und Aussen, czasami zaglądam na Honey&Milk. Z kanałów polecam gorąco magimania, xKarenina, Vorstadtcinderella, kokovonkosmo

    biemi, ta szarlotka wydaje mi się taka amerykańska, okrągła forma, cienki spód, w środku owoce:)

    Agnieszka, smakuje pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. wygląda przepysznie! :) nie mogę na nią patrzeć, bo jestem na diecie ;)
    Pozdrawiam serdecznie!
    http://moodhomme-kosmeetika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. MizzVintage znajdziesz go na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam! :)
    Jako początkująca blogerka, dopiero teraz znalazłam Cię na blogspocie :D oglądam Twój kanał na youtubie już od lat. jestem zachwycona, chętnie będę odwiedzać Cię częściej.
    Pozdrawiam
    MadameBijou

    OdpowiedzUsuń
  27. MoodHomme, a tam dieta;P

    reniakicia, na pewnoz zajrzę:)))

    PureMorning, no ba:)))

    Sylwia, witaj i miłej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Matko, ale to cudownie wygląda. Ślinka leci :p

    OdpowiedzUsuń
  29. Zostałaś przeze mnie nominowana:)
    Szczegóły tutaj: http://kokosowa-panna.blogspot.com/2011/08/tag-make-up-blogger-award.html
    Zapraszam do zabawy:)

    OdpowiedzUsuń
  30. chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jula, strasznie się cieszę:)))

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...