niedziela, 2 września 2012

TAG: Reading is cool

TAG: Reading is cool krążył w sieci już całe wieki temu, ale ja jakoś nigdy nie miałam okazji na niego odpowiedzieć. Ostatnio staram się wygospodarować jak najwięcej czasu na lekturę - czasu, którego wciąż mam za mało - i tak przypomniał mi się ten tag, którego mole książkowe nie powinny pomijać ;).


Oto pytania i odpowiedzi:

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

Czytam tak naprawdę w każdej wolnej chwili i zawsze z ogromną chęcią. Z racji pracy i innych domowych obowiązków najwięcej czasu mam najczęściej wieczorem. Lubię czytać wtedy, gdy wszystko inne zostało już zrobione i mogę oddać się pełnemu relaksowi.

2. Gdzie czytasz?

W domu, tramwaju, autobusie, kiedyś w pracy, ale od kiedy mam nową, nie mogę już sobie pozwolić na ten luksus ;). Uwielbiam czytać podczas podróży, najlepiej pociągiem.

3. W jakiej pozycji najchętniej czytasz?

Siedzącej lub półleżącej. Gdy czytam wieczorami na leżąco, od razu zasypiam ;).

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?

Nie mam tutaj określonych preferencji, czytam książki bardzo różne, najchętniej te, o których gdzieś coś czytałam, słyszałam, które mi ktoś polecił. Rzadko czytam książki "w ciemno". Lubię 

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś / dostałaś?

O ile dobrze pamiętam to trylogię "Igrzyska śmierci". Od kiedy jestem szczęśliwą posiadaczką Kindle, nie kupuję książek (if you know what I mean ;P).

6. Co czytałaś ostatnio?

Wczoraj skończyłam drugi tom "Pieśni lodu i ognia", czyli "Starcie królów" Georga R. R. Martina i na razie zmęczyła mnie ta saga, więc robię sobie od niej przerwę. Znużenie materiałem wynika prawdopodobnie stąd, że wcześniej widziałam serial i dokładnie wiedziałam, jak potoczy się akcja. Kolejne tomy przeczytam "na świeżo", więc myślę, że będzie ciekawiej.

7. Co czytasz obecnie?

"Kaznodzieję" Camilli Läckberg. Po dużej ilości fantastyki, jaką serwuje nam Martin, morderstwa ze szwedzkim krajobrazem w tle stanowią miłą odmianę.

8. Używasz zakładek, czy zaginasz ośle rogi?

Staram się nie niszczyć książek, w związku z tym używam pseudozakładek - pseudo, bo są to najczęściej jakieś luźne, przypadkowe karteluszki, bilety mpk itp. ;)

9. Audiobook czy książka?

Zdecydowanie książka, a od ponad dwóch miesięcy ebook. Uwielbiam mojego Kundelka przede wszystkim za to, że mieści mnóstwo książek, jest lekki i niewielkich rozmiarów, a komfort czytania na niczym nie traci.

10. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?

Zdecydowanie "Ania z Zielonego Wzgórza", na drugim miejscu "Opowieści z Narnii", cała Jeżycjada Musierowicz, a w późniejszych latach "Harry Potter".

11. Którą z postaci literackich cenisz najbardziej?

Trudne pytanie. Chyba właśnie wspomnianą wyżej Anię z Zielonego Wzgórza: za wyobraźnię i bezkompromisowość.

12. Ulubione książki.

Jeśli ulubiona książka, to taka, do której się wielokrotnie wraca, to będą to te wymienione w punkcie 10. Bardzo podobają mi się również "Igrzyska śmierci" i myślę, że do tej lektury również w przyszłości wrócę.

Czy jest jeszcze ktoś, kto nie brał udziału w zabawie? Jeśli tak, czujcie się otagowane i koniecznie umieście linka do Waszego posta w komentarzu. Napiszcie też, jakie są Wasze ulubione książki. Zbliżają się długie, jesienne wieczory, będę miała więc co czytać :)))).




42 komentarze:

  1. Oj, ja również uwielbiam czytać i przenosić się w inny, książkowy świat:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham czytać, takie moje oderwanie się od zmartwień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny TAG ;) Również bardzo lubię czytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, też przeczytałam kiedyś całą Jeżycjadę - wciągała :P I Harry Potter również przeczytany od deski do deski, wszystkie części. Nie ma to jak czytać w pociągu ^^ Bardzo milutki tag.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżycjada jest super, polecam również odwiedzić miejsca, w których rozgrywa się akcja książki :)

      Usuń
  5. Czuję się otagowana!
    Oj, taaak :)
    Jutro przygotuję wpis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. piaty punkt mnie rozwalił :D też mam kindla i od tego czasu polubiłam się z chomikiem :P

    OdpowiedzUsuń
  8. o kurcze,że też ja o tym taGu nie słyszałam....na pewno zrobię i podrzucę linka ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez staram sie nie niszczyc ksiazek i uzywam zakładek :) A czytam tak jak Ty - gdzie i kiedy sie da :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Akurat wrzesień postanowiłam przeznaczyć na książki, więc chętnie odpowiem na tag a link prześlę później. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja myślę ostatnio często nad zakupem kundelka, ale ksiażki "papierowe" mają swój urok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mają, ale są też dość drogie i zajmują duuuużo miejsca, Kindle jest naprawdę praktycznym wynalazkiem:)

      Usuń
  12. Na pewno zrobię odpowiedź na ten tag :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam sagę Martina, to jedna z moich ulubionych przeczytałam całość już chyba ze 3 razy i teraz czekam na kolejny tom :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko nie wiadomo kiedy Martin zdecyduje się ją wydać. Coś mu się nie śpieszy. ^^

      Usuń
    2. Książka jest dobrze napisana, historia ciekawa, ale nie porwała mnie jakoś szczególnie, choć pewnie ze względu na to, że najpierw oglądałam serial, zobaczymy, jak mi się będzie czytać 3 tom, kiedy jeszcze nie wiem, co się stanie:)

      Usuń
  14. http://cupcakeee30.blogspot.com/2012/09/reading-is-cool.html

    Odpowiedzi gotowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. TAG nie dla mnie, bo nie bardzo lubie czytac ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już "przemęczyłam" całą sagę "Pieśni lodu i ognia", teraz czekam na 3 sezon serialu. Harry Potter był pierwszą książką, którą przeczytałam z własnych chęci. :D

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja sezon 3 obejrzę tym razem dopiero po przeczytaniu książki:)

      Usuń
  17. Ja też tego tagu nie widziałam. Ciekawy. Chyba zrobię za jakiś czas u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. http://thyrcia.blogspot.com/2012/09/tag-reading-is-cool.html :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja ze swojej molowej strony polecam Kłamstwa Locke'a Lamory Scotta Lyncha :)

    Lubię też Achaje Ziemiańskiego, ale to już... dla lubiących (bardzo) krwawe i brutalne książki :D

    OdpowiedzUsuń
  20. O, jeden z fajniejszych tagów jakie widziałam :)
    Uwielbiam czytać i również od paru tygodni jestem posiadaczką Kindla. Fantastyczne urządzenie, niesamowita oszczędność przestrzeni :)
    Ja w dzieciństwie uwielbiałam Pana Samochodzika :D

    OdpowiedzUsuń
  21. poczułam się otagowana (http://aleksa-recenzjewszystkiego.blogspot.com/). Ja swoją przygodę z sagą pieśni logu i ognia przerwałam na tomie "Nawałnica mieczy - stal i śnieg". Zmęczona fantastyką zaczęłam czytać skandynawskie kryminały, ale po trylogii Larssona trudno znaleźć coś równie wciągającego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam Camillę Lackbarg i jej sagę kryminalną, bardzo przyjemne i wciągające czytadło:)

      Usuń
    2. właśnie czytam 3 tom ("Kamieniarz") i jestem miło zaskoczona. Widać, że styl pisania Camilli rozwija się w kolejnych tomach. "Księżniczka z lodu" nie zachwyciła mnie, ale na szczęście kolejne tomy okazały się lepsze. Lubię takie czytadła, zwłaszcza na jesień

      Usuń
  22. oooj, jak jutro w pracy będzie mniejszy sajgon to spróbuję zrobić ten tag :) uwielbiam czytać. Jeżeli chodzi o Camille to przeczytałam wszystkie jej książki :) moje półki są pełne kryminałów szwedzkich!

    OdpowiedzUsuń
  23. polecam sagę "Millenium" Stiega Larsona, czyta się jednym tchem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. nie wyobrażam sobie życia bez książek - skorzystałam z zaproszenia i wzięłam udział w Tagu - http://mrsocclumency.blogspot.com/2012/09/tag-reading-is-cool.html
    jeżeli jesteś zainteresowana, zapraszam do lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. świetny jest ten Tag ! :)
    Fajnie wiedzieć ze jednak tyle ludzi czyta i w ogóle bardzo podoba mi się fakt że coraz większą uwagę się do trgo przywiążuje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. reading by me :) świetny tag, oby takich więcej
    http://cotygrysylubianajbardziej.blogspot.com/2012/09/tag-reading-is-cool.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja właśnie czytam igrzyska śmierci i zastanawiam się nad grą o tron :) Poza tym w kolejce czeka nowa musierowiczowa mc'dusia, którą zapewne pochłonę jednym tchem :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...